fbpx

Google Annonsering

Google annonsering ger er möjligheten att visas för personer som söker efter tjänster eller produkter som ni erbjuder.

google ads annonsering
Google Partner

Webkung är Google Partner

Webkung är certifierad Google Partner vilket betyder att Webkung uppfyller Googles hårda krav på utbildningar, resultat och spendering för Google Ads annonsering.

Google Partner är ett bevis på att Webkung har stora kunskaper inom Google Ads och kan hjälpa er med lönsam Google annonsering.

Vad är Google annonsering?

Med Google Ads kan ni annonsera för personer som aktivt söker efter de produkter eller tjänster som ni erbjuder. Detta innebär att det är en mycket träffsäker marknadsföringskanal.
Google Ads passar för de flesta företag och ifall det är upplagt på rätt sätt är det både effektivt och prisvärt.

Webkung kan antingen hjälpa er med endast Google Ads men det kan även vara en del av en komplett lösning för digital marknadsföring.

google datadriven marknadsföring
Träffsäkert

Med Google annonsering kan ni annonsera för personer som aktivt söker efter det ni erbjuder.

Analysera

Genom att analysera statistik kan vi optimera annonseringen för att ni ska få så goda resultat som möjligt.

Kundresa

Vi kan annonsera på olika sätt beroende på vart i kundresan som kunderna befinner sig.

Olika typer av Google annonsering

Det finns olika typer av Google annonsering och de 4 stora kanalerna är Search, Display, Shopping och Video.
Här går Webkung igenom de olika kanalerna för Google Ads.

Visas bland sökresultaten

Google Search

Den vanligaste kanalen är Search (Sök) och innebär att ni kan visas i sökresultatet när någon söker efter de produkter eller tjänster som ni erbjuder. Ni visas ovanför de vanliga (organiska) sökresultaten.
Ni betalar endast när någon klickar på annonsen och eftersom ni endast visas för personer som söker efter det ni erbjuder är det både mycket prisvärt och träffsäkert.

Webkung kan även hjälpa er med ny hemsida till ert företag.

google ads search annonsering
google display annonsering

Bildannonser på hemsidor & bloggar

Google Display

Med Display kan ni visa bildannonser på bloggar och hemsidor som visar Google annonser. Detta är bloggar och hemsidor som får betalt för att visa Google anonser och några exempel är t.ex. Blocket, Aftonbladet och DN men även mindre hemsidor och bloggar.

Display är en effektiv kanal för att nå ut med ert varumärke, bygga varumärkeskännedom och för att driva trafik till er hemsida.

Perfekt för E-handel

Google Shopping

Shopping är precis som det låter, riktat mot personer som är ute efter att köpa produkter. Detta är en mycket effektiv kanal för e-handelsföretag eftersom ni visar upp en annons med produktbild, produktnamn och pris för personer som aktivt söker på Google efter den typen av produkt.

Personer som gör dessa sökningar är ute efter att köpa vilket innebär att det är mycket värdefullt för er att synas för dessa personer.

Är ni intresserad kan Webkung även hjälpa er med att ta fram en webshop till ert företag.

google shopping

Visas på YouTube

Google Video

Med videokampanjer kan ni visa upp videoannonser på YouTube. Videokampanjer är mycket effektivt för att stärka er varumärkeskännedom och nå ut med information om ert företag eller erbjudande.

Kunder från hela Sverige

Några av våra kunder

Webkung hjälper kunder från olika typer av branscher med bland annat Google annonsering.
Här ser ni några av de kunder Webkung arbetat med.

lindroths-logo
tords-logo
85-kliniken-logo
stallogo
our-story-logo
logo-sweb
swbl
west-coast-logo
jagarskolan-logo
nordiska-bygg

Kontaktuppgifter

Kungsportsavenyen 21,
411 36, Göteborg

Kontaktformulär

Vanliga frågor Google Ads

Webkung svarar på några vanliga frågor om Google annonsering.

Google Ads är Googles plattform för Google annonsering. Ni har möjligheten att annonsera för personer som aktivt söker efter de tjänster eller produkter som ert företag erbjuder.

När ni annonserar betalar ni per klick och vad varje klick kostar styrs av bland annat konkurrensen och hur bra kvalitétsranking ni har.
Ni väljer själv hur hög annonsbudget ni vill ha och har därför full kontroll på hur mycket ni annonserar för.

Det passar för de allra flesta företag eftersom era annonser visas efter nyckelorden vi väljer ut. Nyckelorden baseras på de tjänster eller produkter som ni erbjuder.

Det ena behöver absolut inte utesluta det andra och det är i stort sett alltid en god idé att arbeta med både SEO och Google Ads. Med SEO kan ni få in gratis trafik till hemsidan men det kan krävas mycket arbete för att hamna högt upp i sökresultatet. Google Ads kostar men då betalar ni för att visas bland sökresultatet.

Det viktiga är att se att det ni lägger ut för annonseringen ger en positiv avkastning och då kan en kombination av arbete med SEO och annonsering med Google Ads vara en bra lösning.

ROAS står för ”return on ad spend” och innebär hur mycket ni får tillbaka för annonskostnaden.

Man räknar ut ROAS genom att ta vinsten dividerat med annonskostnaden.

Har ni t.ex. annonskostnader på 4000 kr men de ger er vinst på 16 000 kr har ni en ROAS på 4. 

Ja, är allt konfigurerat på rätt sätt så är det lönsamt. Ni visar annonser för personer som aktivt söker efter de produkter eller tjänster som ni erbjuder. Detta gör att det är både träffsäkert och prisvärt eftersom ni inte slösar er annonsbudget på fel personer.

Sökord är de ord och fraser som matchas mot det som användaren söker efter. Genom att noggrant välja ut relevanta sökord kan vi se till att de personer som söker efter det ni erbjuder får se era annonser.

CPC står för ”cost per click” och är alltså kostnaden ni betalar för varje klick.

CTR står för ”click through rate” och är hur många procent av de som ser annonsen som klickar, är det t.ex. 5 st av 100 som ser annonsen som klickar så har ni en CTR på 5%.